Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Nog geen eigen profiel?
Aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Jan de kaartenman
Met de HJSTAR pas krijgt u in de maand April. Het Hobbyjournaal met knipvel van € 1,50 voor € 1,25. verzendkosten brievenbuspost max € 1,95. geen verzendkosten bij besteding van € 20 of meer aan brievenpost.

Ikkie Creatief
Met de HJSTAR pas krijgt u 25% korting op alle kralenzakjes. Nu ook Pixelhobby-pakketten van Lady Pictures in de winkel en op de beurzen. Beursaktie: Hobydotsstickers € 0,50 per vel

`t Hobbypunt
Met de HJSTAR pas krijgt u bij uw bestelling van € 10,00 of meer gratis een Rub-On. We hebben diverse afbeeldingen en deze zijn uniek. Gratis verzenden vanaf € 20,00 in Nederland. Volg ons op Facebook en maak kans op prijzen!

Bubble ShooterBubble Shooter
Gem ShopGem Shop
Jewel MysteriesJewel Mysteries
Mahjongg FortunaMahjongg Fortuna
Bejeweled 2Bejeweled 2
Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
egel 20 april 2014
Hobbyjournaal 110 verschijnt 25 april

Telefoon van Microsoft???????? - Algemeen forum onderwerp

Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  9-7-2012 13:15:16
Afbeelding van HuismusZo pas rinkelde mijn vaste telefoon en toen ik opnam met "hallo" (doe ik altijd als ik een onbekend nummer zie) , kreeg ik een ratelende Aziatisch klinkende stem te horen die in een onverstaanbare taal een verhaal afstak.
Toen ik daar op reageerde door te vragen of ze Engels sprak zei je "yes" en ratelde door in snel en slecht Engels, wat ik er uit begreep was dat ze belde namens Microsoft ( leek me niet echt geloofwaardig) dat mijn computer een probleem had.
Toen ik antwoordde dat mijn computer geen probleem had en dat ik niet geïnteresseerd was in dergelijke telefoontjes begon het geratel opnieuw en heb ik maar gezegd " I end this phone call now"en opgelegd.

Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand is? Of is dit weer een of ander crimineel spelletje om op andermans (vrouws) telefoon te bellen?
Geschreven door: masseuse  Bericht voor opstellen voor masseuse  9-7-2012 13:18:02
Afbeelding van masseuseDe bedoeling van zo’n nep microsoft telefoontje is om programma’s te installeren en daar dan geld voor te vragen , terwijl je die niet nodig hebt. Ook kan het een smoes zijn om per ongeluk je gegevens van de bankzaken te weten te komen. Als je meer informatie wilt. kun je Microsoft Nederland bellen op 020-5001500. Deze groep is echter pas een paar weken bezig volgens Microsoft er is echter al in februari een andere groep zo beziggeweest.. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Op Internet staat ook een artikel hierover van een eerdere actie
.
Groetjes Hanny (dit had ik even gegoogled
Geschreven door: klumpie9  Bericht voor opstellen voor klumpie9  9-7-2012 13:20:08
Afbeelding van klumpie9Nou Huismus...
Dat lijkt me idd een gevalletje crimeeltje.. waarvoor?? ik weet het niet...
Maar het lijkt me heel sterk dat Microsoft..iemand van ons gaat bellen over onze pc`s..

Want laten we eerlijk zijn.. zo interessant zijn onze pc`s toch niet??

Groetjes,
Maja
Geschreven door: maxie  Bericht voor opstellen voor maxie  9-7-2012 13:29:13
Afbeelding van maxieZo`n telefoontje heb ik ook gehad.
Heb gedaan alsof ik geen engels verstond en de verbinding verbroken.

Heb ook het vermoeden dat het iets met oplichting te maken heeft.

gr. Hanny
Geschreven door: Kantje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Kantje  9-7-2012 13:34:27
Afbeelding van KantjeOp Seniorweb, daar staat dat als je daar in trapt ze 250 euro vragen om je computer weer in orde te maken.
Kijk op www.seniorweb.nl
Pure oplichting.

Groetjes Rita.
Geschreven door: guard  Bericht voor opstellen voor guard  9-7-2012 13:36:01
Afbeelding van guardhier werd vorige week al voor gewaarschuwd dat dit dus oplichterij is

net als de mails die binnenkomen van een bank die binnenkomen

dus niets doen en gewoon verbinding verbreken

groetjes anita

Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  9-7-2012 13:38:53
Afbeelding van HuismusIk heb inmiddels telefonisch contact gehad met Microsoft Nederland, en inderdaad , het is in engels sprekende landen al langer bezig, maar de laatste weken is het ook in Nederland begonnen: een soort telefonisch "vissen", waarbij men probeert gegevens van iemand los te krijgen (wachtwoorden e.d.) of software te verkopen die overbodig en zelfs gevaarlijk is !
Nu gaan de telefoontjes nog in het engels, maar men verwacht dat er binnenkort ook wel Nederlandse telefoontjes gaan komen.
Maar , vertelde de Microsoft man mij: Microsoft zal nooit of te nimmer een gebruiker zelf opbellen!

Dus: het is gewoon weer een vorm van oplichting!
Geschreven door: knipkaart  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor knipkaart  9-7-2012 13:41:07
Afbeelding van knipkaartGisteren kreeg ik een berichtje via twitter dat telefoon nummers dat begon met +39....oplichters zijn..fraudeurs zijn...dit werd door de politie door gegeven..
Geschreven door: Beka  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Beka  9-7-2012 13:50:31
Afbeelding van BekaDit zijn oplichters. Als je nog eens zo`n telefoontje krijgt moet je gelijk neerleggen zonder verder nog iets te zeggen, hoe onbeleefd dat ook lijkt.
Er is een paar jaar geleden al tegen dit soort telefoontjes gewaarschuwd in de media. Je moet nu ook opletten of je geen dingen ongevraagd toegestuurd krijgt enz. want ze schijnen zonder dat je gegevens hebt doorgegeven toch al aan allerlei informatie over je adres, bankrekening enz. te kunnen komen. Dus houd dit alles voorlopig even in de gaten.

Trix
Geschreven door: Chaootje  Bericht voor opstellen voor Chaootje  9-7-2012 13:57:15
Afbeelding van ChaootjeDie viste dus naast het net huismus Ik pak ook altijd op met hallo als ik geen naam zie staan. Ik ben benieuwd of ze ook mensen bellen met alleen een mobiel. Sta je wel in een telefoonboek dan huismus?? Ik nl niet en krijg nooit gekke telefoontjes ook geen enquetes enzo. Dit is duidelijk om je ww te ontfutselen denk ik Maar we zijn gewaarschuwd nu
Geschreven door: s.pullen  Bericht voor opstellen voor s.pullen  9-7-2012 14:03:58
Afbeelding van s.pullenik neem nooit de telefoon op als ze onbekend of privé bellen..
Druk het altijd weg..

Geschreven door: Anita74  Bericht voor opstellen voor Anita74  9-7-2012 14:09:25
Afbeelding van Anita74Dat soort telefoontjes heb ik ook al een aantal keren gehad. Is inderdaad oplichting. Ik heb de naam van die persoon die belde gegoogled en daar was genoeg info over te vinden, ze proberen je zo gek te krijgen dat ze vanaf afstand je computer over kunnen nemen en dus overal bij kunnen en vervolgens laten ze je een gratis virusscanner installeren waar je dan je creditcardnummer voor moet geven. Niet op ingaan dus!!!
Geschreven door: dayala  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor dayala  9-7-2012 14:19:06
Afbeelding van dayalaik kreeg deze valse e-mail binnen
Geachte klant,
We hebben een verzoek van de belastingdienst ontvangen uw lopende rekening bij de RABOBANK te blokkeren vanwege
fouten in het laatste fiscaal verslag dat u hebt afgegeven.
We verzoeken u kennis te nemen van de vordering van de belastingdienst en snel maatregelen te nemen om de
blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hoogachtend,
Afdeling betalingen van de RABOBANK

ik heb gebeld naar de rabobank,dit klopt dus niet maar ze waarschuwde gelijk om gelijk de telefoon op te hangen als je een engels sprekend persoon aan de telefoon krijgt,je kon wat linken open maar gelukkig werd het tegen gehouden door de virus scanner,open dus niks
Geschreven door: queenytje  Bericht voor opstellen voor queenytje  9-7-2012 15:01:21
Afbeelding van queenytjeNooit op reageren want Microsoft belt gewoon niemand op.
Geschreven door: fantje1959  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor fantje1959  9-7-2012 15:08:09
Afbeelding van fantje1959linken openen van onbekende mail is ALTIJD gevaarlijk Dayala!
ik doe dat nooit want ook al is je virusscan alert er kan dan al wel een trojan in je pc zitten die worden namelijk zo ontworpen dat ze niet worden herkent door de virusscanner

en idd banken sturen NOOIT mail en bellen je ook niet op beter dat soort gesprekken meteen af te kappen en de hoorn op de haak te gooien danmaar onbeleefd geeft nix zij zijn crimineel bezig dus daar mag je gerust onbeleefd tegen zijn
Geschreven door: Conny3D  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Conny3D  9-7-2012 15:15:36
Afbeelding van Conny3Den maar binnen laten die landen
dus mensen let op
Geschreven door: klumpie9  Bericht voor opstellen voor klumpie9  9-7-2012 15:17:51
Afbeelding van klumpie9Die van de RABO is wel grappig hahahah.. Die kende ik nog niet hahaha.. Maar idd banken bellen niet.. tenzij je een giga prijs hebt gewonnen.. Maar dat zou ik dan ook eerst nakijken hahahah.. Want dan ben je ineens interessant..
Ze mailen je niet.. bij de meeste banken hebben ze daar bankmail voor uitgevonden.. En anders krijg je wel een ouderwetse brief..

En mensen zolang je geen miljoenen op de bank hebt.. Ben je voor de bank echt niet belangrijk..
Zolang je miljarden bedrijf hebt.. Ben je microsoft ook niet belangrijk.. Beetje lullig misschien maar echt waar..

Dus gebruik gewoon je nuchtere Hollandse verstand.. En dus denk gewoon een beetje na.. Dan komt het wel goed..

en ja prive nummers neem ik ook altijd op met Hallo.. Je weet maar nooit wie je aan de lijn hebt hahaha ..

Groetjes,
Maja
Geschreven door: knorretje_47  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor knorretje_47  9-7-2012 15:19:43
Afbeelding van knorretje_47Wij kregen vanmorgen zo`n zelfde telefoontje van engels sprekende Aziaat, je kon er niets uit wijs worden, alleen dat er problemen zouden zijn met onze computer, gezegd, dat we geen problemen hadden en dat we hier verder niet op in gingen, beeindigde hij het gesprek voordat ik zelf kon ophangen. Heel vreemd.
Geschreven door: funnygirl  Bericht voor opstellen voor funnygirl  9-7-2012 15:35:26
Afbeelding van funnygirlDeze telefoontjes heb ik ook 2x gehad.,,van 2 engels sprekende dames.,om vragen te stellen over mijn computer.
Als je zegt van NEE geen interesse ,dan ratelen ze maar door .
Ik zeg dan ,,,I dont speak englich verry well goodby ,en leg op. .
Geschreven door: eltonjohn  Bericht voor opstellen voor eltonjohn  9-7-2012 16:00:18
Afbeelding van eltonjohnnou na mij weten belt microsoft zelf nooit als er iets is krijg je een mail bericht
heb zelf nog nooit een foon gehad van ze lijk me stug,
dat hun zelf bellen want er zijn miljoenen mensen ie de software hebben op hun pc
volgende keer gewoon gelijk op hangen hoor meis
Geschreven door: Dutchlady  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Dutchlady  9-7-2012 16:24:35
Afbeelding van DutchladyIk heb die telefoontjes ook al 2 keer gehad, bijna onverstaanbaar Engels, ze zeggen dan go to your computer en dan moet je
volgens hun allerlei dingen doen... en ze blijven maar doorratelen.. er helpt maar één ding.. de verbinding verbreken...

groetjes Ans..
Geschreven door: Louise***  Bericht voor opstellen voor Louise***  9-7-2012 17:31:22
Afbeelding van Louise***Ook ik ben 2 x gebeld door dat bedrijf,eerste keer kreeg mijn man ze aan de lijn,die verstond het niet goed,en was een beetje in paniek,dus nam ik het over,ik versta en spreek redelijk Engels en had snel door dat het om een soort verkoop /oplichting ging.Ik heb gezegd dat ik geen interesse had,en kreeg als antwoord:
Thank you for being the biggest fool in the world.......

Nou toen wist ik helemaal genoeg,een dag later weer de telefoon,toen heb ik meteen de verbinding verbroken

groetjes Louise
Geschreven door: hobbyvonne  Bericht voor opstellen voor hobbyvonne  9-7-2012 17:47:11
Afbeelding van hobbyvonnehet is onzin om een binnenkomend gesprek met onbekend nummer niet te beantwoorden. want het ziekenhuis of een huisarts belt met een onbekend nummer. of mensen die zelf lastig gevallen zijn door anderen wordt door kpn aangeraden hun eigen nummer zodanig te laten blokkeren dat als je iemand belt de ander jouw nummer niet kan zien. is dus ook een soort van voorzorg. het is gewoon het verstandigst om dit soort onzin gesprekken direct op te hangen, net als die rare mails gewoon direct verwijderen. ik denk dat als ik iemand aan de telefoon krijg die mij verteld dat mijn pc problemen heeft, dat ik ze dan vertel dat ik geen pc heb, en dus maar 1 probleem. een vervelend iemand aan de telefoon, en gelijk ophangen.

gr. Yvonne
Geschreven door: crealya  Bericht voor opstellen voor crealya  9-7-2012 17:48:27
Afbeelding van crealyaWij waren vorige week ook de klos.De eerste keer mijn man en die was er snel klaar mee.
Twee dagen later belden ze weer en nu had ik deze vrouw aan de telefoon.
Ze spreekt idd heel slecht engels en probeert je ervan te overtuigen dat er iets mis is met
je computer en wil je dan allerlei handelingen op de pc te laten doen.
Het duurde haar kennelijk te lang en toen werd ik doorverbonden met een man,totaal onverstaanbaar.
Ik heb toen gezegd:ik ga wel naar een servicecenter om hem na te laten kijken.
En voordat ik uitgesproken was werd de verbinding verbroken.
Ik had hier niet eerder van gehoord,maar er ging wel een bel rinkelen:microsoft,dat kan toch helemaal niet.
Het is ongelofelijk wat "mensen" verzinnen om andere mensen op te lichten,bah.
Geschreven door: Zwaantje1953  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Zwaantje1953  9-7-2012 18:08:06
Afbeelding van Zwaantje1953Als ik zo`n telefoontje zou krijgen hang ik gelijk op zonder iets te zeggen.
Geschreven door: eltonjohn  Bericht voor opstellen voor eltonjohn  9-7-2012 18:14:42
Afbeelding van eltonjohnkunnen ook hackers zijn die willen hebben dat je dingen op je pc doet zodat hun toegang kunnen krijgen er voor (en misschien wel door linken naar een site van ze)

dus gewoon op hangen die hap microsoft bel nooit mensen
Geschreven door: rosalia  Bericht voor opstellen voor rosalia  9-7-2012 18:18:39
Afbeelding van rosaliaHallo eind juni het zelfde meegemaakt ik heb de telefoonnummers opgeschreven eerste keer begon het met 0017 paardagen later 0025 weer een dag later weer 0025 toen heb ik bij telefoonnummers gekeken en als je daar lees wat voor mensen het zijn word je er niet vrolijk van het zijn hele grote criminelen daarna weer de telefoon toen heb ik gewoon laten bellen dames kijk uit. Ben ook lastig gevallen via internet door zogenaamd ING heb niet open gemaakt na 3 x naar ING geweest ook daar kijk uit gelijk weg doen. Laatst van ABN Amro dat mijn contract werd ontbonden maar ik heb helemaal niets bij ABN dus we kunnen ook niet betalen daar. Ook weer NEP DUS KIJK UIT NIET OP REAGEREN GELIJK WEG IN DE PRULLEN BAK EN DIE GELIJK LEEG MAKEN.
Groetjes Lenie
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  9-7-2012 18:30:21
Afbeelding van HuismusDe zogenaamde mails van banken zijn al heel lang bekend, en ook dat men mobile nummers belde om het beltegoed te stelen, maar over dit soort telefoontjes via de vaste telefoon had ik nog nooit gehoord.

Het advies dat ik kreeg toen ik Microsoft Nederland belde was: vertel iedereen die u kent dat dit misdadige praktijken zijn en dat men beslist geen wachtwoorden en nummers moet geven en zo snel mogelijk het gesprek af moet kappen.
Want Microsoft belt absoluut nooit klanten, alles gaat daar via de website!
Geschreven door: inekedc1  Bericht voor opstellen voor inekedc1  9-7-2012 18:41:58
Afbeelding van inekedc1ja.. ik kreeg ook zo`n telefoontje.. maanden geleden..
inderdaad een duidelijk aziatisch accent.. en allemaal herrie en geratel op de achtergrond..
ik hoorde de man aan..
(o.a. dat mijn pc in groot crashgevaar verkeerde) en vroeg hoe of hij aan mijn telefoonnummer kwam..
volgens hem via de winkel waar ik mijn pc had gekocht..
??? ik heb een oudje van mijn zoon.. die hem ook weer 2e hands gekocht had van een partikulier....
dus toen wist ik ZEKER dat het niet klopte !!
en dat zei ik hem dan ook..dat ik ZIJN nummer wilde.. om dit aan de politie door te geven..
daarop hing hij zelf op..
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  9-7-2012 18:44:01
Afbeelding van HuismusBij mij was het een "zij" Ineke, maar ik denk dat de intentie hetzelfde was.
Geschreven door: yootje  Bericht voor opstellen voor yootje  9-7-2012 18:54:32
Afbeelding van yootjeik kreeg ook vaak mails van de ABN/Amro klopte inderdaad niks van, via mijn zwager die daar werkt en die zei al direct niet openen
gelijk verwijderen.
en nu iedere keer van Spaarplan die verwijdeer ik ook meteen.
maar gelukkig nog geen telefoontje gekregen van microsoft........
Geschreven door: rosalia  Bericht voor opstellen voor rosalia  9-7-2012 18:55:13
Afbeelding van rosaliaoh ja was ik nog vergeten te zeggen ik heb KPN gebeld en gevraagd wat ik kon doen want hun konden er niets aan doen ik zeg dit is het nummer maar ook daar doen ze niets mee want dan gaan ze bellen naar dat nummer en dan geven ze je naam door het is toch te gek voor worden dat ze naar criminelen je naam door geven ik snap er niets van anders moet ik naar de politie om aangiften te doen nu dat is nederland je geef de nummers door en er word niets mee gedaan wie snapt hier nog iets van die moet het mij maar zeggen.
Groetjes Lenie
Geschreven door: claque  Bericht voor opstellen voor claque  9-7-2012 19:57:43
Afbeelding van claqueGeachte klant,
We hebben een verzoek van de belastingdienst ontvangen uw lopende rekening bij de RABOBANK te blokkeren vanwege
fouten in het laatste fiscaal verslag dat u hebt afgegeven.
We verzoeken u kennis te nemen van de vordering van de belastingdienst en snel maatregelen te nemen om de
blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hoogachtend,
Afdeling betalingen van de RABOBANK

Dit zijn de nieuwsten die we krijgen, ook dit is spam
Ella
Geschreven door: Goofy2  Bericht voor opstellen voor Goofy2  9-7-2012 20:09:26
Afbeelding van Goofy2en ik krijg laatste tijd vaak mailtje van ing en amro dat er 500 euro is afgehaald en dat ik ergens op moet klikken, nou ik heb daar geeneens een rekening, dus dat gaat ook weg...

gr goof
Geschreven door: creastrid  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creastrid  10-7-2012 14:58:29
Afbeelding van creastridVandaag in de Telegraaf (op site)

Microsoft waarschuwt voor telefoonfraude
DEN HAAG - Microsoft waarschuwt voor criminelen die mensen opbellen en beweren dat ze van het softwarebedrijf zijn. Met een trucje proberen de fraudeurs schadelijke software te installeren, zodat ze toegang krijgen tot de computer. Daarmee kunnen ze misbruik maken van bijvoorbeeld gebruikersnamen en wachtwoorden voor onlinebankieren, meldde Microsoft dinsdag op zijn website.

De fraudeurs proberen ook gegevens van creditcards te verkrijgen zodat ze valse diensten in rekening kunnen brengen. Ook proberen de cybercriminelen mensen naar frauduleuze websites te leiden en vragen daar om persoonlijke of financiële informatie. „Noch Microsoft, noch onze partners plegen ongevraagde telefoontjes om u computerbeveiligings- of softwareoplossingen in rekening te brengen”, aldus het softwarebedrijf.

Enkele organisaties waarvoor de fraudeurs zeggen te werken, zijn Windows Helpdesk, Windows Service Center en Microsoft Ondersteuning.
Geschreven door: kleintje  Bericht voor opstellen voor kleintje  10-7-2012 15:43:25
Afbeelding van kleintjeIk denk dat dit wereldwijd verspreid is want in België proberen ze ook.
Wij krijgen zelfs telefoons om te zien of er iemand thuis is.
Eenmaal was het de Politie van....om inbraakpreventie
Toen ik het telefoonnummer had kunen opzoeken bleek het ook iemand te zijn met slechte bedoelingen.
Nu ben ik waarschijnlijk erg onbeleefd aan de telefoon want ik zeg mijn naam niet meer voor ik weet wie ik aan de lijn heb.

genezgen, kleintje
Geschreven door: suzanne21  Bericht voor opstellen voor suzanne21  10-7-2012 16:03:31
Afbeelding van suzanne21ook op nu.nl staat het bericht. Ook belastingsdienst belt je nooit op
Geschreven door: B.Zweers  Bericht voor opstellen voor B.Zweers  10-7-2012 16:14:59
Afbeelding van B.Zweers Ben blij dat ik nummerweergave heb. Ik neem ook nooit met mijn naam op als het nummer onbekend is.
Geschreven door: Pien Puk  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Pien Puk  10-7-2012 20:17:47
Afbeelding van Pien Puk(ad)suzanne 21

De belastingdienst belt je juist wel.
Je kan ze niet mailen en anders om gebeurd dat ook (nog) niet.

Heb jaren daar gewerkt

Geschreven door: nice4all  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor nice4all  10-7-2012 20:18:21
Afbeelding van nice4allNiet eens op reageren,gewoon verbinding verbreken, In de laatste Enter van Seniorweb, staat een artikel over een ongeveer gelijk geva. Het had de man bijn 15.000 euro gekost, maar toch nog 900. dus wees gewaarschuwt,

gr Hannie
Geschreven door: ilse1234  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ilse1234  11-7-2012 0:35:02
Afbeelding van ilse1234Hier bellen dames uit Italiè ook zeer irri............
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  11-7-2012 9:49:44
Afbeelding van HuismusDat is juist het vervelende Ilse: gistermorgen was het al weer raak! Het nummer wat o[ m`n schermpje werd weergegeven was 0051 , een nummer wat niet als landennummer te vinden is . (of ik moet uitgebreid gaan zoeken, maar dat is het me niet waard, zonde van m`n tijd.)
Geschreven door: CreaMar  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor CreaMar  11-7-2012 9:55:16
Afbeelding van CreaMarHet niet zeggen van je naam is in andere landen heel normaal.
In Spanje met Diga. (Zegt u het maar.)
In Italië nemen ze op met Pronto?

Daar vindt men het vreemd, dat je je naam zegt, zonder te weten wie er belt.....
Dus onbeleefd? Nee, vind ik niet.

Een kennis van me, nam jaren geleden op met:
Het staat u vrij om te spreken...... Was wel lachen! Als je dat niet verwacht sta je met een mond vol tanden, zo ook ik.
Geschreven door: janniehobby  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor janniehobby  11-7-2012 10:26:43
Afbeelding van janniehobbySchrijf je in in het( bel me niet register.nl)scheelt een heleboel onnodige telefoontjes.
Jannie
Geschreven door: knorretje_47  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor knorretje_47  11-7-2012 10:32:16
Afbeelding van knorretje_47Jannie, ook al sta je in het "bel me niet"register, ( staan wij ook in), krijg je toch dat dit soort bedrijven je bellen.

Truus.
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  11-7-2012 10:34:46
Afbeelding van HuismusSta ik ingeschreven Jannie, maar het register geldt alleen voor bedrijven die bellen vanuit Nederland : op een gegeven moment werd ik voor een of ander verkooppraatje gebeld met een 06 nummer, ik vertelde dat ik stond ingeschreven bij (toen nog) infofilter, en kreeg te antwoord dat men dan vanuit het buitenland wel mocht bellen. Dit was dus een Groninger werkstudent die vanuit Duitsland net over de grens belde.

Ook de nummers die met dit microsoft verhaal bellen doen dat vanuit het buitenland.
Geschreven door: verheijen  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor verheijen  11-7-2012 11:30:26
Afbeelding van verheijenHet bel me niet register werkt niet echt. Waardeloos want ik krijg steeds nog vervelende telefoontjes. Nu is het zo (zeiden ze bij het bel me niet register)als je gebeld ben en je pakt hem aan dan werkt het bel me niet register niet meer en moet je het weer overnieuw doen.
Raar maar waar maar kijk uit met de telefoon aan nemen.
Groetjes Trees
Geschreven door: Anneke1937  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Anneke1937  11-7-2012 15:20:20
Afbeelding van Anneke1937Telefonische oplichters slaan slag
AMERSFOORT - Telefonische oplichters die zich voordoen als medewerkers van Microsoft hebben afgelopen week hun slag geslagen in Amersfoort en Soesterberg. Dat meldde de politie woensdag.

De slachtoffers werden thuis opgebeld door de `monteurs`, die Engels spraken met een Indiaas of Pakistaans accent. Ze kregen te horen dat er een probleem was met hun computer. Op afstand namen de oplichters de computer over om te `helpen`, waarna ze de slachtoffers adviseerden een nieuwe virusscanner aan te schaffen. Tijdens de betaling via internet liep de computer vast en werden bedragen afgeschreven.

Microsoft gaf dinsdag een waarschuwing af voor telefonische oplichters die beweren dat ze van het softwarebedrijf zijn en toegang proberen te verkrijgen tot de computer. „Noch Microsoft, noch onze partners plegen ongevraagde telefoontjes om u computerbeveiligings- of softwareoplossingen in rekening te brengen”, aldus het softwarebedrijf.

Enkele organisaties waarvoor de fraudeurs zeggen te werken, zijn Windows Helpdesk, Windows Service Center en Microsoft Ondersteuning.

Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  11-7-2012 17:07:51
Afbeelding van HuismusEn niet alleen in Amersfoort en Soesterberg dus!
Geschreven door: devuurvlieg  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor devuurvlieg  11-7-2012 17:12:43
Afbeelding van devuurvliegBeste maatjes,

De kranten staan er vol van, ga er niet op in, maar hang op.
Ook van banken krijg je NOOIT telefoon of email, ga daar ook niet op in, allemaal nep en om je te beroven.

Heb nooit een Rabo rekening gehad, en krijg daar ook mail van.
WEGGOOIEN en NIET op reageren.

groetjes van Sonja

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Dit forum bevat meer pagina`s

Naar boven - Ga naar pagina 1, 2,

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Server Monitoring