Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Crea Tries Kaarten
Met de HJSTAR pas krijgt u altijd 5% korting op uw complete bestelling, zie website voor meer informatie. Tevens elke maand leuke gratis artikelen extra bij uw bestelling bovenop de korting.

t Krekeltje
Met de HJSTAR pas krijgt u altijd 10% korting. Deze maand clearstamps 20% korting. Koninginnedag geopend van 10.00u tot 15.30u. Extra aanbiedingen op onze kraam.

Cardcreations Arianne
Met de HJSTAR pas krijgt u 5% korting op uw gehele bestelling. U kunt uw HJ-STAR nummer invullen bij opmerkingen.

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
sudokuCraftTV 24 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

Sieraden - Hobby vragen

Geschreven door: 7*hobby  Bericht voor opstellen voor 7*hobby  4-2-2012 10:37:34
Afbeelding van 7*hobbyHallo Allemaal

Ik wil graag rode kettingen maken
maar dat lukt me nooit wie me uit leggen hoe kettingen maken
via google zie door de boom het bos niet meer

Groetjes Eva
En Fijn weekende
Geschreven door: mrsbarney  Bericht voor opstellen voor mrsbarney  4-2-2012 10:43:35
Afbeelding van mrsbarneyLigt er aan wat voor soort kettingen? Van schakel, metaal....of van papieren strookjes..Wat bedoel je?
Geschreven door: Freubelpeet  Bericht voor opstellen voor Freubelpeet  4-2-2012 11:05:12
Afbeelding van Freubelpeetdat ligt er idd maar net aan wat voor soort ketting je wil maken, wat voor kralen, welke techniek.
Makkelijk, moeilijk, eenvoudig.

Geschreven door: CreaDeesje  Bericht voor opstellen voor CreaDeesje  4-2-2012 11:13:07
Afbeelding van CreaDeesjeBedoel je kettingen die rond vallen om de nek? Dat kan met metaalachtig draad, of met memory wire
Geschreven door: gorzeneesje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor gorzeneesje  4-2-2012 11:14:15
Afbeelding van gorzeneesjezoals de anderen al schreven het is maar net wat je wilt er zijn zoveel mogelijkheden om mee te werken wil je rijgen wil je met schakels wil je met kettingen er tussen er zijn vast veel filmpjes of iets dergelijks op google te vinden of anders you tube
ook zijn er heel veel boekjes in de handel om sieraden te maken , en tja het meest goedkope is je eigen fantasie
Geschreven door: Freubelpeet  Bericht voor opstellen voor Freubelpeet  4-2-2012 11:17:25
Afbeelding van Freubelpeetik heb even gezocht en deze ketting heb ik gemaakt, zitten nu rode kralen bij maar je kunt alle andere kralen ook in de rode kleur doen uiteraard en de hanger kun je weg laten, laat je fantasie de vrije loop en er komt vast wel wat moois uit je vingers...

dit is eenvoudig kralen krijgen alsware....makkelijk om te beginnen dacht ik.

succes peet
Geschreven door: 7*hobby  Bericht voor opstellen voor 7*hobby  4-2-2012 11:45:48
Afbeelding van 7*hobbybedank voor jullie bericht

ik ben Inspiraties aan op doen

alles rode kettiing maak

gaat hij naar 3 dagen al weer los of verlies ik hem onderweg naar huis

met gewoon kralen en ik ook wat parels
is ook gebeurde namelijk Groetjes Eva
Geschreven door: Freubelpeet  Bericht voor opstellen voor Freubelpeet  4-2-2012 11:55:57
Afbeelding van Freubelpeetdoe je hem niet goed afwerken, ik doe bij gebruikt van een kalotje nog voor de zekerheid een drupje lijm en ook bij ringetjes doe ik bij de opening een drupje lijm..snappie?
Geschreven door: jazzd  Bericht voor opstellen voor jazzd  4-2-2012 11:57:26
Afbeelding van jazzdHoi Eva,

Als ik jou was, zou ik een keer wat geld uitgeven aan een sieradenworkshop. Hier leer je meestal alle basistechnieken wel. Ik heb er in ieder geval echt veel aan gehad.
Belangrijk is het gebruik van knijpkralen bijvoorbeeld. Als je die goed dichtknijpt, aan het eind van je draad, gaat het echt niet meer los.

Basismaterialen die je in ieder geval nodig hebt voor een eenvoudige ketting zijn:
-nylondraad (dun genoeg voor je kralen, dus zou gewoon 2 mm kopen om mee te beginnen)
-knijpkralen
-ringetjes om een slotje aan te bevestigen
-slotjes
-platbektang, kniptang (liefst ook rondbektang)
- en natuurlijk alle kralen die je mooi vindt

Groetjes!

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Server Monitoring