Geschreven door: Katnic 3-2-2012 16:36:40 |
Hallo allemaal,
wie kan mij helpen met advies over stempelen.
Sinds kort doe ik af en toe stempelen. Nu moet ik zeggen dat het vooral bij tekst blijft maar heb ook 1 x een beertje gestempeld.
Nou ja.... 1 x zeg maar gerust 20 x
Ik snap er werkelijk waar geen bietje van. Ik heb van die doorzichtige stempels, zeg maar die slappe dingen. En wat ik ook doe, het vlekt, smeert uit of pakt niet goed. Nu ligt dat niet aan de stempels of inkt maar duidelijk aan mij...
Ga ik op internet zoeken, zie ik dingen staan als acrylblokken en weet ik wat allemaal, echt dingen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Hoe moet ik nu stempelen en krijg ik dus die stempel recht op mijn papier i.p.v. golvend
Zou iemand mij dit a.u.b. kunnen uitleggen
Groetjes van Kathy. |
Geschreven door: Huismus 3-2-2012 16:40:57 |
De doorzichtige stempel gewoon met de vlakke kant op een cd-doosje doen en dan de bewerkte kant deppen met inkt.
Door het cd doosje dan te keren kun je heel goed op de juiste plaats stempelen.
een acrylblok werkt dus net zo. |
Geschreven door: fetske 3-2-2012 16:41:52 |
ik doe de stempel op t stempelblok
daarna met de inkt over de stempel gaan en dan is het niet te dik tenminste niet bij mij
en dan rustig stempelen desnoods opmeten waar je de stempel wil hebben
suc6 en hoop dat je een beetje bent geholpen
groetjes fetske |
Geschreven door: Catwy 3-2-2012 16:45:16 |
Hoihoi,
De clearstempel (die jij gebruikt) moet je aanbrengen op een acrylblok, dat hecht zich dan vanzelf,, zo kun je ook heel goed zien waar je moet stempelen.
Logisch dat het je niet lukt, probeer het met zo,n blok, dan moet het goed gaan hoor.
Succes!
Gr, Wietske |
Geschreven door: Katnic 3-2-2012 16:46:32 |
Hallo dames,
kijk daar zit het grote versxchil al Ik deed dus dat ding tussen mijn vingers laten zakken en kwam dus nooit vlak op het papier terecht maar je hebt dus iets hards nodig waar je hem aan vast zet. Maar hoe zet ik dat dan vast of blijft het vanzelf plakken.
Is een acrylblok het zelfde als een stempelblok?
Ik ben hier echt een leek in hoor... sorry !
Groetjes Kathy. |
Geschreven door: Katnic 3-2-2012 16:48:08 |
Hoi Wietske,
onze berichtjes kruisden elkaar net. Daarom dat er een vraag in mijn bericht stond die jij al beantwoord hebt.
Maar.... alle tips zijn welkom.
|
Geschreven door: jazzd 3-2-2012 16:53:39 |
een acrylblok is een transparant stempelblok, zodat je precies kunt zien waar je stempel op de kaart komt
|
Geschreven door: Katnic 3-2-2012 16:57:13 |
Oke,
en een stempelblok is dus niet doorzichtig?
En is het dan beter om de stempel in het kussen te drukken of om met het kussen over de stempel te wrijven?
|
Geschreven door: marjahobby 3-2-2012 17:00:32 |
het makkelijkste vind ik om zachtjes je stempelkussen te kloppen op je stempel
dus je stempel op de tafel leggen en met je stempelkussen op de stempel kloppen niet te hard anders komt er teveel inkt op |
Geschreven door: valstar 3-2-2012 17:01:01 |
Ik doe altijd het stempelblok deppen op de stempel...........succes ermee!!
Groetjes,
Renate |
Geschreven door: Katnic 3-2-2012 17:02:26 |
Nou dames,
hartelijk dank allemaal voor jullie hulp.
Ik ga het vanavond proberen. Wel laat ik deze toppic nog even staan want als het mij niet lukt kom ik weer terug voor de hulptroepen 
Groetjes van Kathy. |
Geschreven door: gorzeneesje 3-2-2012 17:02:47 |
als je de stempels eerst een licht sopje geeft sommige clearstempels hebben een vettig laagje vanuit de fabriek waardoor ze de inkt niet goed oppakken, gewoon klein beetje afwas sopje
als je ze tegen een acrylblok legt kun je er door heen kijken of ze recht liggen , soms trekken ze te hard aan de stempel gewoon luchtig er op leggen , aandrukken en dan achterkant kijken of hij recht zit, is hij niet goed recht dan even corrigeren
stempel inkt er op en dan voorzichtig op papier en zachtjes aan drukken dat is eigenlijk alles , het is echt niet moeilijk hoor |
Geschreven door: Katnic 3-2-2012 17:11:01 |
Nou dan weet ik al wat ik nu ga doen... Soppen.
Maar dankjewel ook voor de goede uitleg.
Ik denk dat het door alle tips in ieder geval stempelen gaat worden i.p.v. kledderen
Jullie horen nog het resultaat van mij 
Groetjes van Kathy.
|
Geschreven door: B.Zweers 3-2-2012 19:51:31 |
http://www.youtube.com/watch?v=sXLvPdE52OI
Filmpje......kan je het afkijken hoe het moet |
Geschreven door: Katnic 5-2-2012 12:28:05 |
Hallo dames,
ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie tips.
Ik heb het nu gedaan met een cd-doosje omdat ik geen acrylblok heb maar ........
het is nu stempelen geworden i.p.v. kledderen
Nooit te oud om te leren toch 
Nogmaals super bedankt voor alle hulp en nog een fijne zondag.
Groetjes van Kathy.
|
Geschreven door: B.Zweers 5-2-2012 12:50:57 |

Laat je het ook nog zien? Wij zijn wel nieuwsgierig  |
Geschreven door: Fenicia 7-2-2012 19:33:15 |
Hoi Kathy
Ik heb hier nog een aantal acrylblokjes liggen die ik dubbel heb, als je intresse hebt, stuur me dan een berichtje 
Groetjes
Fenicia |
Geschreven door: Katnic 7-2-2012 20:25:01 |
Hallo dames,
ik ga mijn best doen om hem op de fot te krijgen.
Ik geef dan hier wel een seintje als hij bij mijn creaties staat want dat de enige manier waarop ik zou weten hoe ik hem voor jullie zichtbaar krijg Of kan je hem ook hier laten zien?
Dus komt er z.s.m. aan.
Groetjes van Kathy. |
Geschreven door: Katnic 1-3-2012 16:15:51 |
Hallo allemaal,
sorry het heeft even geduurd maar eindelijk is het zo ver
Ik heb de creatie met mijn eerste stempel (na 20 x) bij mijn profiel gezet. Het gaat om het beertje in het scrapboekje/kaart.
Ik heb daarna nog een paar keer gestempeld en ik moet zeggen het gaat steeds beter dankzij al jullie hulp.
Hoop dat jullie even gaan kijken. 
Groetjes van Kathy.
 |
Geschreven door: marjanuis 1-3-2012 16:33:07 |
Kathy, je kunt je kaart ook hier laten zien, als je een tekst aan maak zie je rechts onder afbeelding toevoegen, daar klik je op en de rest wijst zichzelf..
Groet, Marja |
Geschreven door: Crien 1-3-2012 16:54:24 |
Hoi Kathy,
als je het moeilijk vindt om een stempel recht op papier te krijgen, zijn er ook acrylblokken met een cm/mm verdeling erop....... ook het formaat atc kaartje is daarop aangegeven (tenminste, het acrylblok wat ik heb wel).
Succes! |
Geschreven door: sanniec 2-3-2012 9:53:08 |
Je bent nooit te oud om te leren kathy en vooral met zo een cd doosje kan je ook precies zien waar je stempeld.
gr sandra |