Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Het Creatieve Visje – Hobbywinkel - België
Voor het 5-jarig bestaan van de hobbywinkel Het Creatieve Visje krijgt u bij aankoop van minimum 25€ de kans op een korting van 5% tot 20%. Kom een kijkje nemen, de koffie/thee staat klaar.

Syta van Gelderen
Met de HJSTAR pas krijgt u in de maand mei 10% korting op uw internetbestellingen .Kijkt u op onze website waar wij allemaal staan op jaarmarkten www.sytavangelderen.nl waar wij uiteraard ook vele aanbiedingen hebben.

Doetiek Yvonne
Met de HJSTAR pas krijgt u 10% op reuze breiwolbol van € 19,95, uit 1 bol haal je een trui/stola. Witte zijde roosjes 1,5 cm 12 stuks voor € 1,10. Organza vlinders € 0,45 per stuk in lila, rose geel en wit. 3D vellen 5=4 betalen

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
CraftTVsudoku 24 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

De rode draad 108: cirkelkaart met cirkellabels - Uitdagingen / Wedstrijden

Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  2-2-2012 18:31:04
Afbeelding van HuismusSuper al dat prachtige zwart/wit!
Ik hoop dat jullie met de ronde kaart net zo uit de voeten kunnen, voor mijn gevoel is het deze keer pittig!

De opzet is als volgt: Ik geef iedere donderdagavond (zo rond 18.00/20.00 uur) de maten voor een kaart en de maten en onderdelen die daarvoor moeten worden gebruikt.
Bovendien geef ik dan aan welk onderdeel de "rode draad" is, dat onderdeel is dan het `ding" op je kaart wat dient op te vallen.
Je moet met de maten en onderdelen werken die ik je opgeef, (mag dus niets weglaten) maar mag wel van alles extra toevoegen. Je kunt hiervoor alle technieken gebruiken: van 3D tot vouwtechnieken en watervallen toe!
Met die onderdelen maak je een kaart en plaatst die hier.
Als laatste plaats ikzelf de kaart die ik vooraf heb gemaakt.

----------------------------------------------------------------------------
De verplichte onderdelen: (ronde kaart) :
De basiskaart cirkel 13cm doorsnee, dan oplegkaart 12,5. , scrappapier 12 cm.

Kaartkarton: een cirkelvormig “zakje” , gemaakt van de helft een cirkel van 11,5 cm doorsnee en 2 ronde labels van 6 cm doorsnee.

Scrappapier: idem maar dan aan alle kanten 0,2 cm kleiner.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
De Belgische variatie: (ovale kaart)

De verplichte onderdelen: (ovale kaart) :
De basiskaart ovaal van ca. 14,8 x 10,5 cm , dan oplegkaart – 0,2 cm rondom , scrappapier – 0,2 cm rondom..

Kaartkarton: een ovaalvormig “zakje” , gemaakt van de helft een ovaal van 10 cm (of, als je de kaart in de breedte neemt 14,2) doorsnee en 2 ovale labels van 6 cm doorsnee.

Scrappapier: idem maar dan aan alle kanten 0,2 cm kleiner.

---------------------------------------------------------------------------------------------
ATC’tjes: Ook die mogen natuurlijk, maar dan moet je zelf wel even de maten aanpassen, want ATC’tjes heb ik helemaal geen verstand van!

Challenge 109: alle onderdelen afgewerkt met pons of figuurschaar.
Challenge 110: snoertje kralen en 2 lintjes.
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  2-2-2012 18:48:12
Afbeelding van marjanuisLeuk Doortje! Hier heb ik zin in! Ga morgen aan de slag, en ik schuif straks op hoor Ans.....

Groet, Marja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  2-2-2012 18:49:34
Afbeelding van kablauIk sta er al Marja, maar toch bedankt Ja

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  2-2-2012 20:11:12
Afbeelding van aliehelderJammer nog geen voorbeeld
Ik vind hem weer leuk
Ga weer meedoen

Gr Alie
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  2-2-2012 20:38:23
Afbeelding van HuismusDat voorbeeld komt wel hoor Alie! Ben benieuwd wie de eerste is.
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  2-2-2012 20:44:56
Afbeelding van wobbes50Nee Alie dat doet Doortje altijd achteraf, een voorbeeld. Zij wil ons zelf aan het werk zetten wat creativiteit betreft.
Bij jouw uitdaging is een voorbeeld (soms) nodig omdat de technieken uit `de oude doos` komen. Niet iedereen kent die.
Zo heeft elke uitdaging zijn eigen regels en ideeën.
We gaan weer wat proberen in elk geval.

Groetjes Willeke
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  2-2-2012 21:03:44
Afbeelding van aliehelderNou ik zag ook net pas dat zij als laatste iets laat zien
Mijn hersens zijn al aan het werk inmiddels

Gr Alie
Geschreven door: taeniura  Bericht voor opstellen voor taeniura  2-2-2012 21:16:13
Afbeelding van taeniuraIk wacht nog even op Marja. Marja is van de labelkaarten. Ik begrijp nog niet zoveel van de beschrijving.
Groetjes Marjan
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  2-2-2012 22:11:45
Afbeelding van aliehelderNou ik hoop dat jullie het goed kunnen zien
Is dit de bedoeling??

Gr Alie
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  2-2-2012 22:17:21
Afbeelding van agnesw62wowww doortje wat een mooie kaart Ja

ik zal morgen eens even kijken of ik hiermee aan de slag kan.
trouwens doortje, kloppen de gegeven voor de belgische variant wel?
er staat nl: Kaartkarton: een ovaalvormig “zakje” , gemaakt van de helft een CIRKEL van 11,5 cm doorsnee en 2 ovale labels van 6 cm doorsnee.

groetjes agnes
Geschreven door: Jeetje-I-Deetje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Jeetje-I-Deetje  2-2-2012 22:20:33
Afbeelding van Jeetje-I-DeetjeDat wordt dan dus zoiets, Doortje? En dan natuurlijk nog opleuken

En ja, ik weet dat mijn lichtgroene cirkel mislukt is

Groetjes, Jackie
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  2-2-2012 22:34:35
Afbeelding van kablauLeuke kaarten Alie en Jackie, ik ga er van uit dat dit idd de bedoeling is van de opdracht .

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  2-2-2012 22:40:26
Afbeelding van marjanuisIk zal mijn ronde labelkaart hier vast neer zetten, al iets eerder gemaakt, maar voldoet aan de beschrijving (denk ik).

Groet, Marja
Geschreven door: Jeetje-I-Deetje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Jeetje-I-Deetje  3-2-2012 0:57:12
Afbeelding van Jeetje-I-DeetjeOooow Ans , die kaart van mij mag je gauw weer uit de etalage halen hoor
Dat is alleen maar een voorbeeldje van hoe ik denk dat het moet!

Groetjes, Jackie
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  3-2-2012 10:49:57
Afbeelding van HuismusOei Marja............................. er moet nog wel een label bij hoor, het moeten er namelijk 2 zijn!
En inderdaad Agnes, bij het "belgje" moet het natuurlijk ovaal zijn met aangepaste maten, ik ga het meteen veranderen!

Jackoe en Alie: dat is inderdaad de bedoeling! Ja Ja Ja
Geschreven door: krealien  Bericht voor opstellen voor krealien  3-2-2012 10:59:46
Afbeelding van krealien poeh dat heb ik dus goed gegokt
nou ik mag hier geen nieuwe afbeelding neerzetten
dus maar lager dan
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  3-2-2012 11:27:28
Afbeelding van marjanuisOeps Doortje, ga aan de slag en zal de omschrijving goed lezen
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  3-2-2012 12:12:26
Afbeelding van HuismusTop Jacqueline! Ja Ja Ja
Geschreven door: prutsoma  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor prutsoma  3-2-2012 12:28:44
Afbeelding van prutsomaHoi dames
Ik weet niet of het goed is wat ik gedaan hebt.
maar ik heb toch een ronde kaart gemaakt .

Fijn weekend en groetjes ......Nel.
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-2-2012 12:34:09
Afbeelding van kablauOepssssssss, sorry Jackie, heb het veranderd , ik had ook even goed moeten lezen wat je er bij schreef, dan had ik het kunnen weten. , betere glazen bestellen.

Marja, ik zet hem wel in de etalage met bijna goed, vind het wel een lief kaartje.(mag wel hè Doortje).

Jacqueline, dat is een leuke kaart geworden Ja.

Ow Nel, dat is ook een snoepie, schattig kaartje hoor Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  3-2-2012 15:38:55
Afbeelding van marjanuisNou Marianne, daar is ze dan...ik had niet goed gekeken en gewoon mijn ronde labelkaart er op gezet gisteravond, dus daar had je niks aan

En nu dan wel heel goed naar de omschrijving en maten gekeken en een ronde labelkaart a la Doortje gemaakt....het is een opkikker geworden van Diddl met kikker. Het bloemetje is gemaakt van mijn net nieuwe bloemetjes die ik had besteld, toevallig precies de kleuren van het scrappapier!

Terwijl ik er mee bezig was dacht ik meteen: de kleine ronde zijn net Kerstballen, dus die Kerstkaart komt er achteraan!

Groet, Marja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-2-2012 16:00:50
Afbeelding van kablauWat een leuke en lekkere frisse kaart Marja Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: detoli  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor detoli  3-2-2012 16:41:49
Afbeelding van detoliBen ook aan het frutselen geweest en dit is het resultaat.
groetjes, Anja
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  3-2-2012 16:43:41
Afbeelding van HuismusNel en Mrja: ze zijn geweldig hoor! Ja Ja Ja
En die van Anja ook natuurlijk! Ja Ja Ja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-2-2012 16:49:22
Afbeelding van kablauWow Anja, ook al zo`n leuke Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  3-2-2012 16:57:45
Afbeelding van valstarHebben jullie er allemaal een enkele kaart van gemaakt? Ik maak eigenlijk altijd liever een dubbele........
Maar dan moet er wel een klein `recht` stukje aan de zijkant zitten, anders heb je allemaal losse stukjes.........mag dat, Doortje?

Groetjes,

Renate
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  3-2-2012 17:23:43
Afbeelding van HuismusJa hoor, dat mag!
Geschreven door: Odie  Bericht voor opstellen voor Odie  3-2-2012 17:29:34
Afbeelding van OdieDeze uitdaging inspireerde mij om mee te doen.
Ik wilde iets apart voor valentijn te doen
en meteen kwam deze bij mij te voorschijn

Ja Doortje ik weet dat ik me niet aan de opdracht heb gehouden
Maar ik vond hem zo goed gelukt dat ik het niet kan laten hem hier te laten zien
en anders schaar je hem maar onder het thema Bijna goed of anders Variaties op

Groetjes Ans
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  3-2-2012 17:39:01
Afbeelding van valstarOk, bedankt, Doortje. Ik ga er van het weekend mee aan de slag!!

Groetjes,

Renate
Geschreven door: krealien  Bericht voor opstellen voor krealien  3-2-2012 18:28:39
Afbeelding van krealien
nu staat hij er weer
Geschreven door: Jeetje-I-Deetje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Jeetje-I-Deetje  3-2-2012 18:28:58
Afbeelding van Jeetje-I-DeetjeOoow Ans, hij is wél mooooooiiiii!
Bijna goed of variatie op............maakt helemaal niks uit............gewoon heel mooi

Groetjes, Jackie
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-2-2012 18:53:13
Afbeelding van kablauIk ben het helemaal met Jackie eens Ans, hij is heel erg mooi geworden en ik zet hem wel in de etalage hoor, gewoon bijna goed toch .

Of mag dat niet Doortje (eerlijk zeggen hoor).

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  3-2-2012 18:54:58
Afbeelding van HuismusOok al komt hij bij de "Bijna goed" kaarten, hij is wel heel erg mooi Ans! Ja Ja Ja
Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  3-2-2012 19:09:15
Afbeelding van WiekelHallo Ans en Doortje!!
Kan niet genoeg krijgen van het zwart wit gebeuren dus vandaar!!!!
fijn weekend wieke
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-2-2012 19:10:24
Afbeelding van kablauHij is kei mooi Wieke Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  3-2-2012 19:47:46
Afbeelding van wobbes50Ik heb de mijne ook af maar op de één of andere manier wil het fototoestel niet naar mij luisteren
Het blijft een `wazig` gebeuren helaas

Sneeuwklokjes, vond ik wel toepasselijk

Groetjes Willeke Een Roosje
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  3-2-2012 19:50:18
Afbeelding van marjanuisEn hier dan mijn Kerstvariatie...

eerst even: gewelding mooie ronde labelkaarten, erg leuke uitdaging hoor! eb bijna goede kaarten zijn soms wel errug mooi hoor

Toen ik deze kaart maakte was dat met het idee: ik ga een Kerstbal maken, vandaar het lusje bovenaan. In de kerstbal een zakje met 2 Kerstballen (de labels) en voorop een muisje met een Kerstbal aan zijn staart....ik vind hem zelf erg lollig, hihi....

Groet, Marja
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  3-2-2012 20:00:13
Afbeelding van wobbes50Nou Marja hij is idd errug leuk, en volgens mij helemaal volgens de regels.

Ik vind het knap dat je zo in de kerstsfeer kunt blijven

Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-2-2012 20:03:47
Afbeelding van kablauLeuk hoor Willeke, de sneeuwklokjes Ja Ja Ja en jou Kerstboomkaart is ook weer top Marja Ja Ja Ja, wat zijn jullie toch allemaal lekker bezig.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  3-2-2012 20:07:53
Afbeelding van wobbes50Ja Ans, het weer lokt mij nou niet echt naar buiten. Fietsen gaat niet, schaatsen waag ik me niet meer aan. En lopen in dat dikke pak sneeuw wat hier ligt is ook natte voeten halen dus het enige is dan `tuusbliev`n` en koartjes moaken .

Geschreven door: creacori  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creacori  3-2-2012 23:41:39
Afbeelding van creacoriHallo Allemaal,
Ik heb me er ook eens aan gewaagd.
Hier komt mijn kaart.
Fijn weekend
Groetjes Corrie
Geschreven door: kakeltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kakeltje  4-2-2012 10:21:09
Afbeelding van kakeltjeGoede morgen, vanuit een koud Bennekom.

Hier mijn kaart . Ik heb nog steeds geen cirkel snijder. . Ik heb mijn buro boven staan, dus ging met een deksel, 2 glazen, een kopje , naar boven. Maar het is toch hobbelig hoor.

Ik hoop voor mijn verjaardag nu een cirkel snijder te krijgen.
Mijn man vroeg, waar de naam van de [ RODE DRAAD ,vandaan komt. Hoe is hij ontstaan, de naam??

Nu, veel knutsel plezier, en voorzichtig naar buiten.
Groetjes, Jannie.
Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  4-2-2012 10:33:44
Afbeelding van WiekelGoedemorgen! goh Jannie wat een leuke ik vind hem goed gelukt hoor!!!
Ik heb wel een kleinere cirkel, maar deze moet ik ook doen met een schoteltje!

Maar ik heb er nog eentje hoor!!!
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  4-2-2012 10:50:27
Afbeelding van marjanuisWat een leukerds!

Als ik rond een bord of glas o.i.d. snij doe ik dat op een glasplaat (uit de keuken) met een smal afbreekmesje langs het bord snijden, bord goed aandrukken op het papier dat op de glasplaat ligt. Wel een nieuw mesje gebruiken, moet goed scherp zijn. Dan krijg je het goed rond is mijn ervaring.

Groet, Marja
Geschreven door: kakeltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kakeltje  4-2-2012 10:54:09
Afbeelding van kakeltjeNu, dames, Wiekel en Marja,
Ik ga het zo ook eens proberen. Mijn man zegt, met de passer. Maar dat werd ook een fiasco.
Doei, Jannie.
Geschreven door: taeniura  Bericht voor opstellen voor taeniura  4-2-2012 10:55:02
Afbeelding van taeniuraWat een prachtige kaarten staan er al!
De mijne is weinig origineel, ik snapte de beschrijving niet, dus ik heb gekopieerd wat anderen al hebben gemaakt.
Het is mijn eerste labelkaart.
Ik heb hem `enkel` gemaakt, omdat ik hem uiteindelijk op een kaart van 13.5 bij 13.5 wil plakken.
Complimenten aan de bedenkster, ik zou hier zelf nooit opgekomen zijn.
Groetjes Marjan
Geschreven door: creacori  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creacori  4-2-2012 11:00:08
Afbeelding van creacoriHallo Allemaal,
Ik heb genoten van al die verschillende creaties.
Zelf heb ik wel een dubbele kaart gemaakt, had ik nog liggen.
Dus toen ik de rode draad zag dacht ik, ook maar eens proberen.
Heb nog niet veel energie dus ben blij dat het gelukt is.
Oh, ik heb een heel simpel cirkelsnijdertje daar kan ik nog steeds goed mee werken.
Ik weet wel dat ik vroeger ook van alles gebruikte om rondjes te maken.
Groetjes Corrie
Geschreven door: taeniura  Bericht voor opstellen voor taeniura  4-2-2012 11:28:44
Afbeelding van taeniuraIk wil nog even laten zien hoe ik mijn kaart uiteindelijk afgewerkt heb.
Groetjes Marjan
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  4-2-2012 11:44:03
Afbeelding van HuismusGeweldig allemaal, wat hebben jullie het tempo er in en wat zijn ze prachtig allemaal, mijn complimenten hoor! Ja Ja Ja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  4-2-2012 11:45:37
Afbeelding van kablauNou dames, ik kan niet anders zeggen als..... petje af.....hoor, wat hebben jullie er allemaal leukerds van gemaakt Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Dit forum bevat meer pagina`s

Naar boven - Ga naar pagina 1, 2, 3,

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Seo Software