Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Het Creatieve Visje – Hobbywinkel - België
Voor het 5-jarig bestaan van de hobbywinkel Het Creatieve Visje krijgt u bij aankoop van minimum 25€ de kans op een korting van 5% tot 20%. Kom een kijkje nemen, de koffie/thee staat klaar.

Doetiek Yvonne
Met de HJSTAR pas krijgt u 10% op reuze breiwolbol van € 19,95, uit 1 bol haal je een trui/stola. Witte zijde roosjes 1,5 cm 12 stuks voor € 1,10. Organza vlinders € 0,45 per stuk in lila, rose geel en wit. 3D vellen 5=4 betalen

Jan de kaartenman
Met de HJSTAR pas krijgt u i n de maand Mei 2012 10 % korting op sokkenwol bij internetbestelling uw pasnummer vermelden.

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
sudokuCraftTV 24 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

Uitdaging techniek 2 - Uitdagingen / Wedstrijden

Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  31-1-2012 21:29:20
Afbeelding van aliehelderHoi allemaal,

Nou hier is dan de nieuwe uitdaging. Hij duurt ook nu gewoon weer 2 weken

Ik weet dat ik gelijk vragen zou krijgen dus ik maak en kleine uitzondering erbij deze keer

De uitdaging is namelijk Kaleidoscoop vouwen
En ja natuurijk zijn er dan mensen die dat met theezakjes doen.
Bij gebrek aan een vel mogen het dus ook theezakjes zijn
Als je van die vellen hebt zie ik dat liever als theezakjes

Ik zal gelijk vertellen waarom het mij meer moeite kostte als voorheen
Heel simpel ik had toen geen reuma (wat bij mij echt kromme vingers inhoud) en dus wat lastiger voor het vouwen

Nou ik hoop dat er weer lekker veel kaarten voorbij komen

Het volgende bericht ga ik gebruiken voor de creaties

Veel plezier met deze uitdaging

Groetjes Alie
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  31-1-2012 21:31:49
Afbeelding van aliehelder Alie agnesw Alie2 Creajannie ingridbr kablau prutsoma agnes62
wobbes50 1 wobbes50 2 wobbes50 3
oorschotje taeniura inekedc1
janna2210 bvenema odie1 odie2
b zweers detoli bzweers 2 krealien
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  31-1-2012 21:48:26
Afbeelding van agnesw62kaleidoscoop vouwen, dat heb ik nog nooit gedaan en weet dan ook niet wat voor soort vellen dat zijn
in een grijs verleden heb ik wel eens geprobeerd om theezakjes te vuwen maar daar snapte ik ook al weinig van
maar toch wil ik proberen mee te doen dus ga wel even op internet op zoek
groetjes agnes
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  31-1-2012 21:50:19
Afbeelding van aliehelderNou kijk daar is de uitdaging dus voor
Het toch te gaan proberen

Gr Alie
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  31-1-2012 21:52:17
Afbeelding van agnesw62dat ga ik zeker doen alie
ik heb wel boekjes over theezakjes vouwen, kun je die dan wel gebruiken hiervoor?
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  31-1-2012 22:32:04
Afbeelding van marjanuisGa ook op internet zoeken wat het is, nooit van gehoord..

Groet, Marja
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  31-1-2012 22:40:36
Afbeelding van aliehelderNou het zijn vellen met afbeeldingen erop
En is hetzelfde idee als de theezakjes
Dus er is genoeg te vinden

Gr Alie
Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  31-1-2012 22:46:24
Afbeelding van inekedc1hier was theezakjes vouwen ontzettend popie 25 jaar geleden..
olv tiny van der plas.. die er allerlei boekjes over uit gaf..
vrouwen in andere landen wilden dat ook..
maar hadden niet zulke mooie verpakkingen om de theezakjes..
daarom werden er vellen op a4 formaat gedrukt met de zelfde vierkante plaatjes..
en die gebruik je dus hetzelfde als de uitgeknipte theezakjes..
je vouwt ze en plakt ze op elkaar.. zodat er kaleidoscoopachtige dingen ontstonden..
je weet wel.. die verrekijker met spiegels er in en wat gekleurde kraaltjes..dat heet een kaleidoscoop
als je draaide zag je de prachtigste figuren..

ik heb beide.. dus hier doe ik aan mee!!!
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  31-1-2012 22:52:53
Afbeelding van agnesw62bedankt voor de uitleg ineke Ja
ik heb geen van beide maar ga kiken of ik er aan kan komen
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  1-2-2012 11:16:20
Afbeelding van aliehelderIk denk wel dat die lastiger is.
Maar zeker wel te doen
Ik heb het patroontje uit me hoofd gedaan
Heb geen boekjes enzo meer ervan

Succes allemaal

Gr Alie
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  1-2-2012 11:25:52
Afbeelding van wobbes50Volgens mij heb ik nog wel caleidoscoopvellen ergens achter in een album.
Heb er ook al eens iemand blij mee gemaakt die ze zocht, dus ik hoop dat ik ze niet allemaal heb weggegeven.
Boekjes heb ik er wel genoeg van dus dat lijkt me niet al te moeilijk.

Succes iedereen.
Groetjes Willeke Een Roosje
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  1-2-2012 13:35:00
Afbeelding van agnesw62is dit de bedoeling?
Geschreven door: detoli  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor detoli  1-2-2012 13:42:56
Afbeelding van detoliIk heb geen kaleidoscoopvellen, maar wel theezakjes, dus daar ga ik maar mee aan de slag.

groetjes, Anja
Geschreven door: Knoopje  Bericht voor opstellen voor Knoopje  1-2-2012 13:46:31
Afbeelding van KnoopjeDames.

Gebruik er leuk kado papier voor
Je krijgt de leukste kleurtjes.

Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  1-2-2012 13:51:48
Afbeelding van aliehelderZou agnes ik vind hem heel leuk
En het is gevouwen dus hij komt erbij

Gr Alie
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  1-2-2012 14:01:26
Afbeelding van agnesw62ik ben eenvoudig begonnen want ten 1e heb ik niet zoveel theezakjes(en geen kaleidoscooppapier) ten 2e is het al heeeel lang geleden dat ik theezakjes gevouwen heb, dus moet er weer even aan wennen.
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  1-2-2012 14:40:19
Afbeelding van aliehelderNou ik weet dat niet helemaal mijn ding is toch nog maar eentje gemaakt

Gr Alie
Geschreven door: creajannie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creajannie  1-2-2012 15:22:59
Afbeelding van creajannieIk ben ook aan de gang gegaan.
Heb er nog `n paar vellen van liggen,dus voila
Dit is het geworden

De bloem is dus met deze techniek gedaan.
Was leuk om te doen,al is het om netjes te vouwen
wel wat moeilijker geworden.

Groetjes
Jannie Een Roosje
Geschreven door: bvenema  Bericht voor opstellen voor bvenema  1-2-2012 20:17:05
Afbeelding van bvenemaHeb helemaal niks met vouwen, maar wel een paar boekjes geerfd met theezakjes vouwen, ga daar wel even in snuffelen.
We zien wel wat we er van maken een echte uitdaging dus!

groet Betsy
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  1-2-2012 22:13:24
Afbeelding van aliehelderHij is heel mooi Jannie.
Leuk dat het voor vele toch ook een echte uitdaging is
Missie geslaagd voor mij dus al na 2x

Nu alvast over de volgende nadenken die ga ik wat eerder plaatsen want we gaan op wintersport de 25ste

Gr Alie
Geschreven door: creajannie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creajannie  1-2-2012 22:27:59
Afbeelding van creajannieAlie...........dank je wel

Is best leuk,om alles eens uit de oude doos te halen.
Zo komen de spulletjes misschien eens op wat al jaren ligt.

Doe je voorzichtig,daar op wintersport.

Groetjes
Jannie

Een Roosje Regenboog Een Roosje
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  2-2-2012 12:12:14
Afbeelding van ingridbrHoi hoi
Ben ook bezig geweest voor deze uitdaging.
Hoop dat ie goed is. Vouwen is niet echt mijn ding.
Was begonnen met een pauw. Maar dat is zo`n gepriegel en ben na het lijfje en een veer gestopt. Ben toen verder gegaan met dit vlindertje en heb ook geen 3cm in omtrek maar 5cm gebruikt. Het is van een kaleidoscoop velletje. Dat had ik nog liggen van weleer met de gedachte "dat ga ik nog eens doen".
Dit is `m.
Groetjes Ingrid
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  2-2-2012 12:44:17
Afbeelding van HuismusOei, ik heb nooit theezakjes gevouwen en weet eerlijk gezegd ook niet wat kaleidoscopisch vouwen is, heb daar dus ook de materialen niet voor, maar zal maar eens op Internet op zoek voor uitleg en wie weet kom ik er aan toe om het met ander materiaal te doen.
Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  2-2-2012 12:47:02
Afbeelding van inekedc1je kan elk papier gebruiken hoor!!!
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  2-2-2012 13:10:05
Afbeelding van marjanuisDeze keer sla ik over, ik heb gezien hoe het moet en wat de resultaten zijn, maar het is echt niet mijn ding....wacht gewoon op de volgende. Succes allemaal.

Groet, Marja
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  2-2-2012 13:16:32
Afbeelding van MiMaje kunt elk papier gebruiken met een wederkeren patroon
ook de blikje van 15x15 zit vaak papier in wat goed gebruikt kan worden hiervoor
ga eens snuffelen en kijken wat het wordt
heb nog 4 boekjes liggen van theezakjes vouwen hihih
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  2-2-2012 13:29:19
Afbeelding van kablauHoi hoi,

Ik had nog een paar theezakjes liggen en vond een bijpassend plaatje, dus heb ik ook even zitten vouwen.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  2-2-2012 13:34:02
Afbeelding van inekedc1schattig ..kablau!!!
Geschreven door: prutsoma  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor prutsoma  2-2-2012 13:47:28
Afbeelding van prutsomaIk heb ook iets geprobeerd met theezakjes .

Dit is het resultaat. Groetjes Nel.

Mooie kaarten zijn er al gemaakt. Ja Ja Ja
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  2-2-2012 13:48:29
Afbeelding van MiMawauw wat zijn jullie snel
en wat zijn ze mooi
weet niet of ik nog wel durf
Geschreven door: cinema  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor cinema  2-2-2012 15:09:18
Afbeelding van cinemahoi ik sla deze over !
heb er niets voor ! tor de volgende !
er staan weer mooie bij hoor dames! grt tiny
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  2-2-2012 16:26:04
Afbeelding van agnesw62hier nog 1 van mij, gecombineerd met de uitdaging 7
groetjes agnes
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  2-2-2012 17:08:15
Afbeelding van wobbes50Ik heb er twee gemaakt. Maar moet weer even bedenken hoe het ook alweer ging. Dat is wel te zien denk ik .
Ik zal er nog een paar proberen, die komen dan nog wel.

Er staan al leuke probeersels in de etalage, ook degene die dit nog nooit hebben gedaan Ja Jaklasse.

Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  2-2-2012 19:54:07
Afbeelding van aliehelderNou ik ga jullie kaarten er morgen weer bijzetten
Hartstikke leuk al die nieuwe kaarten er weer bij

Gr Alie
Geschreven door: B.Zweers  Bericht voor opstellen voor B.Zweers  3-2-2012 11:50:04
Afbeelding van B.ZweersLeuk die ouwe techniek.
Maar ik heb ook geen theezakjes en van die vellen.
Heb wel iets leuks als alternatief gevonden op internet. Zeg nog niks, ga er vanmiddag mee aan de slag.

gr. Bep
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  3-2-2012 19:51:27
Afbeelding van wobbes50En weer een kaartje klaar voor deze techniek uitdaging. Deze keer een vierkante.

Geschreven door: oorschotje  Bericht voor opstellen voor oorschotje  4-2-2012 11:23:17
Afbeelding van oorschotjeoke ik heb ook weer eens wat uitgeprobeerd
daar zijn die uitdagingen toch voor
dit keer een atc serie gemaakt
omdat mn kaartenbak wat te vol raakt

veel liefs Ada Hartje
Geschreven door: taeniura  Bericht voor opstellen voor taeniura  4-2-2012 12:43:45
Afbeelding van taeniuraIk heb in een map ook nog een velletje kaleidoscoop gevonden.
Groetjes Marjan
Geschreven door: scrappetje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor scrappetje  4-2-2012 12:49:20
Afbeelding van scrappetjeHallo Allemaal
Ik heb een kaartje gemaakt een trapjes kaart naar voorbeeld Marja Nuis
Groetjes Ali Zomer
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  4-2-2012 13:31:09
Afbeelding van wobbes50Een hele mooie kaart Ali, maar die hoort bij Techniek 1, de vorige ronde dus.
We hebben nu techniek 2 en dat is een kaleidoscoopkaart. (zie het begin van deze uitdaging).
Misschien dat Alie deze nog kan plaatsen? bij techniek 1.

Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  4-2-2012 16:40:46
Afbeelding van inekedc1jaaaaaaaa.. hij is klaar..
ik heb van wintertheezakjes bloemetjes gevouwen als embellishment op de kaart..
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  4-2-2012 20:11:11
Afbeelding van wobbes50Zeer geslaagd Ineke. Je hebt er iets heel aparts van gemaakt Ja Ja.
Inmiddels zijn er al aardig wat creaties gemaakt maar ze komen niet in de etalage.
Zou Alie al stiekum met wintersport zijn gegaan? .
Is niet nodig hoor Alie je kunt hier ook langlaufen

Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  4-2-2012 22:13:58
Afbeelding van aliehelderNou ik heb alle kaarten er weer bij gezet
Door de extreme kou heb ik ontzettend last van me hand gehad de afgelopen dagen
Ja ik wist dat het zou komen maar ja de pijn was weg
Maar ik ben aan het aftellen de 21ste moet ik naar de reumatholoog

Dank jullie wel weer voor alle mooie creaties
Enne de volgende is ook al klaar

Gr Alie
Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  4-2-2012 22:37:27
Afbeelding van inekedc1dank je wel wobbes!!!
Geschreven door: Janna2210  Bericht voor opstellen voor Janna2210  5-2-2012 0:16:35
Afbeelding van Janna2210En hier is mijn bijdrage voor deze leuke uitdaging.

Groetjes,
Janna2210
Geschreven door: bvenema  Bericht voor opstellen voor bvenema  5-2-2012 11:35:02
Afbeelding van bvenemaVind dit weer een leuke techniek, nooit gedaan en toch al zeg ik het zelf mijn kaart is leuk geworden.
Wilde het eerst met theezakjes doen, maar dat was geen succes. Internet nog maar een keer uitgespit en ja hoor een leuk plaatje gevonden en daar mijn kaart mee gemaakt.

groet Betsy
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  5-2-2012 20:45:31
Afbeelding van aliehelderHoi allemaa,

Nou wat leuk al die kaarten. En dan ook nog allemaal anders
Leuk dat er ook weer mensen zijn die het ook nog nooit gedaan hebben
Nou ben benieuwd of we nog meer creaties te zien krijgen

Gr Alie
Geschreven door: Odie  Bericht voor opstellen voor Odie  5-2-2012 20:49:51
Afbeelding van Odie ja hoor er komt nog meer

Ik heb deze vellen ooit eens opgeslagen op mijn PC
Ik heb er nu deze van gemaakt

Groetjes Ans

PS Alie
Als je eerst de plaatjes groter maakt en dan pas opslaat zijn ze ook te vergroten op de PC wanneer je ze in de fotogallerie zet. Ze blijven nu zo klein
Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  6-2-2012 10:01:50
Afbeelding van inekedc1betsy.. leuke kleurennnnnnnnnnnnnnn!!!! prachtig hoor!

odie.. mooie mandala`s!

en over de fotoos opslaan..nee.. soms gaat dat niet.. bij mij kan het ook niet.. als je eerst de fotoos vergroot.. en dan opslaat.. sla ik de hele blz op..
dus bij mijn uitdagingen ook alleen kleine fotoos.. maar je kan ze toch in slideshow zien.. dus is zo gebeurd om naar een mooie kaart te slijden.. ( ahha ik heb een nieuw werkwoord bedacht.. slijden..)
Geschreven door: B.Zweers  Bericht voor opstellen voor B.Zweers  6-2-2012 10:59:56
Afbeelding van B.Zweers

Mag het ook zo?
Ik heb geen theezakjes en ook geen kant-en-klare vellen.
Op internet vond ik een gestempelde versie van een kaleidoscoopkaart. Dus 12 vierkantjes gestempeld. 4 op de kaart en 8 voor de rozet.

Gr. Bep

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Dit forum bevat meer pagina`s

Naar boven - Ga naar pagina 1, 2,

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Monitor Website